Általános szerződési feltételek

DÍSZKERTEM.HU   on-line webáruház
Letölthető PDF formátum: ITT


Eladó, szolgáltató adatai, vevőszolgálat:

 

  • Név: Garden Club Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
  • Székhely: 2521 Csolnok, Rückschuss u. 7.
  • Üzlet: 
    2518 Leányvár, 10-es főút 35-ös km
    2500 Esztergom, Dorogi ú. 3.
  • Vevőszolgálat tel.: 0630/9406-721
  • Internet: www.diszkertem.hu
  • Kapcsolat-ügyfélszolgálat: info@diszkertem.hu
  • Bankszámla szám: Duna Takarékszövetkezet 58600506-11034775
  • Adószám: 13105239-2-11
  • Közösségi adószám: HU13105239
  • Cégjegyzékszám : 11-09-009521; Komárom-Esztergom Megyei Bíróság, mint Cégbíróság, Tatabánya
  • Adatvédelmi nyilvántartási számok : NAIH-53878/2012; NAIH-53879/2012


Katalógus oldalainkon szereplő termékek:
Cserepes és földlabdás kisebb és nagyobb méretű  növények, évelők, cserjék, fenyőfélék, kerti dekorációk, szobrok, lámpák, földek, fenyőkéreg, növénytápok.

Árak

Oldalainkon található termékek árai tartalmazzák az általános forgalmi adót és csak a csomagküldésben (online rendelés esetén) érvényesek. 


A Garden Club Kft felelősségvállalása

Kertészeti áruházunk megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok a lehető legpontosabbak legyenek.
A Garden Club Kft semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill. következtek azok be:
- az Interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adathiba
- bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban, ami megakadályozza az Online Kertészeti Áruház    akadálytalan működését és a vásárlást
- bármilyen meghibásodás, bármely eszközben a kommunikációs vonalakon
- bármilyen adatvesztés
- bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban


Áruházas oldalainkon látható fotók, képek az adott fajta, vagy csak a fajta egy tulajdonságát kidomborító fotó virágos állapotban, őszi lombszínben, vagy idős kori méretben. A képek mindig egy-egy termék leginkább jellemző tulajdonságát mutatják.
A termék oldalakon látható adatokra: méret, kiszerelés, fajtaazonosság garanciát vállalunk. Ha az adott fajta elfogyott, más helyettesítő növényt nem küldünk, kivéve, ha a vásárló ehhez hozzájárult.
Minden csomagban megtalálható a számla, illetve mivel minden számlát elektronikusan állítunk ki, ezért minden esetben a Vevő által megadott e-mail címre is elküldjük.   
Fontos !
Ha egymás után több rendelést ad le, de a szállítást egyszerre kérné, minden esetben jelezze a korábbi rendelés(ek) számát is ! Minden beérkező, érvényes rendelést külön kezelünk és teljesítünk! A rendeléseket természetesen össze tudjuk vonni, ha ezt e-mailben vagy telefonon kérik és jelzik.


A szerződés hatálya:


Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az áruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben visszaigazolják. Ez - az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével - a megrendelés beérkezését követő 48 órán belül megtörténik és a kiszállítással, kifizetéssel zárul le. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az a Webáruház illetve a Vásárló számára hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, úgy az mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettsége alól. A megkötött szerződés írásban kötött szerződésnek minősül. A szerződéseket a Garden Club Kft iktatja, ami utólag hozzáférhető. A szerződés magyar nyelven készül. Kizárólag Magyarország területére küldünk csomagot. A szerződés semmisnek tekinthető, ha hiányosak a megadott adatok, vagy teljesíthetetlen a rendelés.

Az adatbeviteli hibák javítása:

Kérjük, mielőtt véglegesítené megrendelését, győződjön meg róla, hogy megadott adatai pontosak. A megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Garden Club Kft jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Garden Club Kft a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. 


Amennyiben a rendelés beküldése után talál hibát, kérjük, vegye fel munkatársainkkal a kapcsolatot:

·         - Telefonon : +36 30 940 6721-es telefonszámon

·         - e-mailben : info@diszkertem.hu

·         - ha regisztrált felhasználó, akkor saját fiókjába belépve bármikor tudja módosítani adatait

·         Eljárás hibás ár esetén

Webáruházunk nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

- 0 Ft-os ár,

- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén a Webáruház felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.


 Az ajánlati kötöttség idejéről:


Honlapunkon keresztül megrendelt termékek áráért csak a megrendelés visszaigazolása után vállalunk garanciát. Az árváltoztatás jogát a megrendelés visszaigazolásáig fenntartjuk! 


Kellékszavatosság

Ön a webáruházunk hibás teljesítése esetén a Garden Club Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vásárló a fogyasztói szerződés keretében ( tehát magánszemélyként ) az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit a gyártási hibákra. 
A két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni.

A Vásárló a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a diszkertem.hu webáruház nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A termék hibája esetén a Vásárló eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

Elállási jog:

A fogyasztót elállási jog illeti meg, gyakorolhatják a 14 napos elállási jogukat, amit a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet  a távollévők között kötött szerződésekről szabályoz. 

FONTOS!

Termékválasztékunk közül a NÖVÉNYEKRE - jellegüknél fogva - a rendelet 29. § d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat, mivel a növények romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt. Webáruházunkban megvásárolható, kiegészítő termékek (kertészeti eszközök, kerti díszek, stb...) vonatkozásában, Ön az elállási jogát természetesen gyakorolhatja.

 

Ettől függetlenül, ha a vásárló elégedetlen a kapott növénnyel, jelezze ezt ügyfélszolgálatunknak, és ha a növény eredeti állapota garantált a vásárló részéről, élhet a 14 napos elállási jogával.


A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja Nyilatkozat-minta útján, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

Ilyen esetben az alább leírtak az érvényesek:

-       A terméknek - több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek – több tételből ill. darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek ill. darabnak az átvételétől  számított 14 naptári napon belül élhet elállási jogával, mely indoklás nélkül gyakorolható.

-       A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja

-       Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

-       Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amennyiben a Vásárló a fent megjelölt módok valamelyikén a meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

-       A webáruház legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül fizeti vissza a Vásárló által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket.

-       A webáruház a Vásárlónak visszajáró összeget az általa igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Ettől eltérni is lehet a Vásárló beleegyezésével, de ebből adódóan a Vásárlónak semmilyen többletköltsége nem származhat.

-       A Vásárlónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás jelzésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia. A webáruház a fent meghatározott összeget mindaddig visszatarthatja, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatja. Nem illeti meg a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

-       Elállás esetén a Vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli.

-       Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.

 

A Garden Club Kft követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Szállítás alatti sérülések, károk:
Minden csomagot TÖRÉKENY csomagként postázunk!
Cégünk minden esetben sérülésmentes növényeket csomagol. Javasoljuk, hogy minden csomagot átvételkor ellenőrizzenek, és ha valami kár érte a növényt, a postán kell jegyzőkönyvet felvenni. A csomag átadását követően az MPL futárszolgálat szállítja a csomagot, minden szállításból eredő kár a Postát terheli. Az esetleges kártérítéseket a Posta fogja Önnek megtéríteni. A sérülés bejelentésére a Vásárlónak kézhezvételtől számított 3 napja van.


Adatkezelés:

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat:

http://diszkertem.hu/index.php?route=information/information&information_id=3


Megrendelésével a tisztelt megrendelő automatikusan elfogadja a fenti megrendelési, szállítási szabályainkat. A Garden Club Kft. fenntartja magának a jogot, hogy feltételeket köthet (átutalás) vagy ne szolgálja ki azon megrendelőket, akik nem tartják be a vásárlási feltételekbe foglaltakat.

Vita esetén: a szerződő felek megállapodnak, hogy vitás kérdésekben elsősorban tárgyalásos úton, egyeztetéssel orvosolják a problémát. Ha ez nem hoz eredményt, úgy jogorvoslatért a felek az Esztergomi Járásbíróság illetékességét kötik ki.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

Ügyfélszolgálati iroda helye: 2500 Esztergom, Dorogi ú 3.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:

Kedd: 09:00-16:00
Szerda: 09:00-16:00
Csütörtök: 09:00-16:00
Péntek: 09:00-16:00
Szombat:  ZÁRVA
Vasárnap: ZÁRVA

Telefon: +36-30-940-6721

Internet cím: http://diszkertem.hu

E-mail: info@diszkertem.hu

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 1 391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogutódja 2017.01.01-től)

Cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Levelezési cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Központi postafiók: 1440 Budapest, Pf.: 1
Központi telefonszám: +36 1 795 1700
Faxszám: +36 1 795 0697

Fogyasztóvédelmi ügyekben másodfokú, országos illetékességű hatóság elérhetőségei

Pest Megyei Kormányhivatal 
1364 Budapest, Pf.: 144. 
Telefonszáma: +36 30 940-7039 
e-mail címe: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

Területileg illetékes, fogyasztóvédelmi elsőfokú hatóság 197 járási hivatala

http://jarasinfo.gov.hu/  címen található

• A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-309-225
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

 

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: 
http://jarasinfo.gov.hu/
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.


https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Békés Megyei Békéltető Testület

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Budapesti Békéltető Testület

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Fejér Megyei Békéltető Testület

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Heves Megyei Békéltető Testület

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-309-225 E-mail: kemkik@kemkik.hu )

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Pest Megyei Békéltető Testület

Somogy Megyei Békéltető Testület

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Tolna Megyei Békéltető Testület

Vas Megyei Békéltető Testület

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Zala Megyei Békéltető Testület

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU


Az ügyfélszolgálat működtetésével (panaszügyintézés, reklamáció, kötbér, kártérítés, stb.) kapcsolatos vita esetén:
 
Tatabányai Járási Hivatal MEFF Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. utca 2.
Telefonszám: +36 34 309-303
fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu

A szolgáltatónak a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. Törvénybe ütköző magatartása esetén:
Gazdasági Versenyhivatal
Cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 5.
Telefon: 1- 472-8900

A megrendelés menete:
Igyekeztünk úgy kialakítani Online-áruházunkat, hogy a lehető legkényelmesebb legyen az Önnek legmegfelelőbb termék kiválasztása és megrendelése. Továbbá e-mailben és telefonon is várjuk kérdéseiket, munkatársaink szívesen állnak rendelkezésére, és a lehető legrövidebb időn belül megválaszolják kérdéseiket.

A Vásárláshoz regisztrálnia kell magát elsőként, illetve regisztráció nélkül „Vendégként” is vásárolhat. Regisztrációra csak az első vásárlásnál van szükség, utána a Shop-ban, a következő vásárlás alkalmával már csak meg kell adnia az azonosítóját.

1., Regisztráció megkezdése a REGISZTRÁCIÓ linkre kattintva.

2., Regisztrációs adatlap értelemszerű kitöltése, majd a regisztráció érvényesítése a „Tovább” gombra kattintva. Értelemszerűen a kötelező mezők kitöltésének hiányában a regisztrációs folyamat sikertelen lesz!

Az " Opció " -nál bejelölheti, hogy szeretne-e felkerülni a hírlevelünkre, ahol értesítést kaphat különböző aktuális akcióinkról, hirdetményeinkről.

3., Belépés a shopba. Regisztrációt követően az 1., pontban található képnél a BELÉPÉS (fent, első kép) linkre kattintás után adja meg a regisztrációnál használt e-mail címét és jelszavát, majd kattintson a Belépés gombra!.

3a., Ha nem sikerült belépnie a Belépés gombra kattintás után: akkor az „Jelszóemlékeztető” linkre kattintva, adja meg a regisztrációnál megadott e-mail címét és kattintson a küldés/tovább gombra. A rendszer a jelszavát az e-mail címére elküldi, aminek birtokában be tud lépni a shopba. A, sikeres belépés után az Adataim linkre kattintva módosíthatja minden megadott adatát, így a jelszavát is.

4., Sikeres belépésnél a rendszer, a regisztrációnál megadott néven fogja megszólítani Önt, valamint láthatóvá válik az Adataim link.

5., A kívánt termékek felsorolása történhet a baloldali Menü-ből, rendezetten Dekorációkra Dísznövényekre, Kerti Dekorációkra és Tápanyagokra leszűkítve, illetve, ha a vásárlónak nincs konkrét elképzelése, esetleg egyedi speciális igényei vannak, történhet a Kategóriák menüpont alatt felsorolt tulajdonságok alapján. (pl: Állatfigurák-Békák ). Ebben az esetben a különböző termékek, összevontan (kigyűjtve) jelennek meg olyan formában, hogy a kategória nevének megfelelő tulajdonságokkal rendelkezzenek.

Lehetőség van célzott keresésre is, olyan esetben, amikor tudjuk a termék nevét. Erre a KERESÉS doboz hivatott

A terméklisták felsorolásában a termékekről, egy  fotó részlet, a termék botanikai, valamint ha létezik magyar neve, termékszáma, rendelhető mérete, aktuális ÁFA-s ára szerepel. A "Kosárba" gombra történő kattintásával egy darab termék helyezhető a virtuális kosárba. Ha további információ szükséges, akkor az "Információ" gombra kattintva elérhetővé válik az adott termék adatlapja.

6., A termék adatlapján megjelenített információk:

- Kategória (A termék kategóriája a shopon belül)

    A termék neve (növényeknél botanikai, illetve ha van : magyar neve)

     -Termék kód (A termék rendszeren belüli egyedi azonosítója, kizárólag e-mailben történő rendeléskor van jelentősége.

- Fotó a termékről (1- 3 db illusztrációs jellegű, nem mindig az adott növény van lefotózva !)

- Termék információ (A termék rendelhető mérete centiméterben megadva, a kiszerelés fajtája cserép vagy konténer, valamint a termékre vonatkozó fontosabb információk, jellemzők. A méret mindig a cserép feletti növény méretét jelöli. )

- Ár : Bruttó, ÁFA-s kiskereskedelmi ár.

- Ajánlja a barátjának,ismerősének ezt a terméket link (Barátnak, ismerősnek ajánlhatja az aktuális terméket e-mailben, esetleg saját magának s elküldheti emlékeztetőül)

- Mennyiség: (Alapértelmezésben egyet mutat, ami igény szerint változtatható a rendelni kívánt darabszám függvényében. A kívánt mennyiség beírása után a - Hozzáadás a kosárhoz - gomb megnyomásával az igényelt darabszám belekerül a virtuális kosárba!)

VIRTUÁLIS BEVÁSÁRLÓKOSÁR

7., A vásárlás során a rendelt termékek mennyisége és összértéke folyamatosan nyomon követhető a böngészőablak jobb felső sarkában található interaktív virtuális bevásárló kosárban. Vásárlás közben, vagy annak befejeztével a KOSÁR TARTALMA feliratra kattintva megnézhetjük a kosár tartalmát illetve véglegesíthetjük (leadhatjuk) a megrendelésünket!

8., A 7. pontban leírtak szerint, a KOSÁR TARTALMA feliratra v kattintva jutunk el a rendelés véglegesítésének az utolsó fázisához. Itt még adott a lehetőség a rendelés adatainak módosítására és itt lehet kiválasztani a fizetési módot is.

    A termék mennyiségét, igény szerint a kosárba helyezés után is tudjuk módosítani. A MENNYISÉG számát átírjuk a megfelelőre, majd minden esetben a sor végén található MÓDOSÍT pipa gombra kattintva hagyjuk jóvá a módosítást.


    Miután elhelyeztünk egy terméket a kosárban a VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA feliratra kattintva visszakerülünk a találati listánkhoz, ahol tovább vásárolhatunk.


    Miután nem kívánunk több terméket elhelyezni a kosárban, a PÉNZTÁR feliratara kattintva láthatjuk az elhelyezett termékeket, a TOVÁBB feliratra kattintva kiválaszthatjuk a szállítási és fizetési módot.

    Szállítás: nevű legördülő menüben válasszuk ki a számunkra kedvező szállítási módot:

    1. Postai csomagfeladás:

    Postai Utánvét : Kiszállításkor a postásnak kell fizetni

    Előátutalás : A rendelés ellenértékét a rendelés teljesítése előtt kell kifizetni.
    Bankszámlaszám: 58600506-11034775
    Kérjük az átutalás megjegyzés rovatába tüntesse fel a rendelés azonosítóját.

    2. Személyes átvétel:

    Készpénzzel az ügyfélszolgálaton: Időpontot, kérjük minden esetben egyeztessen az ügyfélszolgálattal!
    Ügyfélszolgálat címe: Garden Club Kft. 2518 Leányvár, 10-es főút 35. km-nél található kertészet.

    Előátutalás: A rendelés ellenértékét a rendelés teljesítése előtt kell kifizetni.
    Bankszámlaszám: 58600506-11034775
    Kérjük átutalás megjegyzés rovatába tüntesse fel a rendelés azonosítóját.
    Időpontot kérjük minden esetben egyeztessen az ügyfélszolgálattal!
    Ügyfélszolgálat címe: Garden Club Kft, 2518 Leányvár, 10-es főút 35.km-nél található kertészet.

    Miután kiválasztottuk a nekünk megfelelő módozatot, a TOVÁBB feliratra kattintva egy összesítőt látunk az adatainkról illetve a kosárban lévő termékeinkről.

- MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE 

A megrendelés csak abban az esetben kerül véglegesítésre, amennyiben MEGRENDELÉS feliratara kattintva elküldi megrendelését. Ellenkező esetben a rendelést nem kapjuk meg!


- MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA -

9., A megrendeléseket beérkezési sorrendben feldolgozzuk, és 48 órán belül visszaigazoljuk e-mailben. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az a webáruház,  illetve a Vásárló számára elérhetővé válik.
Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, úgy az mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettsége alól.

Az e-mail tartalmazza a rendelés státuszát:

- Folyamatban (A Rendelés feldolgozva, kiszállításra vár, továbbá tájékoztatást nyújt a kiszállítás időpontjáról)

- Teljesítve (A Rendelés postának - futárszolgálatnak történő átadása megtörtént )

Szállítási költségek:

 A rendelt növények ellenértéke az alábbi módon egyenlíthető ki:

 Az áruházunkban megrendelt árut a Magyar Posta közreműködésével, belföldi postacsomagként, minden esetben „Törékeny” , feláras szolgáltatás megjelöléssel adjuk fel. Csak Magyarországra szállítunk.  A szállítási díj költsége a vevőt terheli.

Házhoz kézbesítéskor amennyiben elfér 100 cm magas csomagban 10 kg-ig:
-utánvétel költsége :
30.000,- Ft-ig: 4.450,- Ft
50.000,- Ft-ig: 4.250,- Ft
55.000,- Ft felett díjmentes 

- előutalás költsége :
30.000,- Ft-ig  : 4.350.- Ft
55.000,- Ft-ig :  4.150,- Ft
55.000,- Ft felett díjmentes


Posta Pontra történő kézbesítéskor, amennyiben elfér 100 cm magas csomagban 10 kg-ig
utánvétel költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.650,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
50.000,-Ft felett: díjmentes

előre utalás költsége
30.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.350,-Ft
55.000,-Ft felett díjmentes

Postán maradó csomag kézbesítésekor, amennyiben elfér 100 cm magas csomagban 10 kg-ig:
utánvétel költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.650,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft felett díjmentes

- előre utalás költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.350,-Ft
55.000,-Ft felett: díjmentes

Banki átutalás: a Duna Takarékszövetkezetnél vezetett 58600506-11034775 bankszámlaszámra . Kedvezményezett neve: Garden Club Kft. Csolnok.  A csomagokat az ellenérték bankszámlára érkezése után haladéktalanul postázzuk Vevőink részére, az előre jelzett időpontban.

Személyes átvétel esetén :nincs posta- és csomagolási költség.

Minden csomagot a posta által nyújtott  plussz szolgáltatásával 1 napos kiszállítási idő garantálásával adunk fel. Ettől függetlenül sajnos előfordulhat, hogy a posta nem tudja 1 napon belül kézbesíteni a csomagot. A posta által küldött e-mailben található csomagszám alapján a posta nyomkövető oldalán követhető a csomag útja: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes?ids=PB18Y00041586

FONTOS! Ha a növény mérete miatt / 100 cm fölött, vagy több kisebb növény összecsomagolása során a csomag mérete eléri a 100 cm-t / illetve a súlya miatt / 10 kg felett / a postai díjat minden esetben külön számoljuk. A pontos összeg meghatározása miatt kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat. Amennyiben megrendelte a terméket és módosul a szállítási díj, ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot. Programunk nem tudja megkülönböztetni a növények méretét, súlyát és nem látja, hány növény fér egy csomagba, így minden esetben egy szállítási díjat számol. Természetesen megrendelést követően ha a szállítási díj módosul, a megrendelését költségmentesen lemondhatja.

Postai forgalomban méretei miatt fel nem adható termékeket ( magasság+szélesség+mélység = max 300 cm ) saját szállító járművünkkel tudjuk házhoz szállítani. A házhoz szállítás díját minden esetben külön állapítjuk meg és telefonon egyeztetjük . 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a MOL Posta Pontra max. 20 kg tömegű és 100 cm alatti csomagot tudunk küldeni.


Fontos !
Amennyiben a csomagot postára adtuk, erről értesítést küldünk és a posta értesíti Önt a csomag érkezéséről . Ha az értesítés ellenére nem veszi át a csomagot és nem küldi vissza elállási jogával élve, a növények a becsomagolt állapotban 2-3 nap alatt tönkre mehetnek ( kiszáradnak, lehullhat a levele ) ! Ebben az esetben a felelősség a Vásárlót terheli és a növény értékét a Vásárlónak ki kell fizetnie !


Megrendelésével vásárlónk automatikusan elfogadja fenti szállítási feltételeinket.
A változtatás jogát fenntartjuk!  
A megadott adatok felhasználásával minden vásárláskor számlát állítunk ki, amelyet a rendelt csomagba téve, illetve elektronikusan a megadott e-mail címre juttatunk el a vásárlóknak.

A rendelések feldolgozása és teljesítése a beérkezés sorrendjében történik, amiről minden esetben tájékoztatót küldünk, mind a csomag feladásának időpontjáról, mind a csomag megérkezésének várható idejéről. A rendelt árukat az esetek többségében, a megrendeléstől számított 1 hetes határidőn belül eljuttatjuk a vásárlóhoz, ha az máshogy nem rendelkezik a kiszállítás időpontját illetően.

Szállítás időszakos felfüggesztése kizárólag a téli hónapokban, hosszan tartó fagyos időszakok esetén van a növények érdekében. Ezen időpontot minden alkalommal az oldalunkon, hirdetményben közöljük vásárlóink felé, folyamatban lévő rendelések esetén pedig a vásárlót elektronikus levélben vagy telefonon értesítjük!

Egyes esetekben előfordulhat, hogy a megrendelni kívánt dekoráció/növény éppen nincs raktárkészleten, vagy időközben elfogyott. Ilyen esetben legalább 1-3 hétre van szükségünk a termékek beszerzésére, de erről a Diszkertem Kertészeti Webáruház rendszere Önt mindig tájékoztatni fogja e-mail formájában. Amennyiben külföldről kell az árut beszerezni, úgy az áru értékét minden esetben előre ki kell egyenlíteni, csak ezt követően rendeljük meg a külföldi partnerünktől. Ezt minden esetben egyeztetjük a Vásárlóval.